El Grup Municipal de Compromís Per Alcàntera hem presentat el següent escrit al senyor alcalde, per tal que la bandera de l’Arc de Sant Martí es penge al balcó de l’ajuntament el pròxim 28 de juny amb motiu de la celebració del dia de l’Orgull LGTB+. Celebrem la bona rebuda que ha tingut aquesta acció per part de l’alcalde.

“Ariadna Sanchis, en nom del grup municipal de Compromís per Alcàntera, presenta la següent proposta a senyor alcalde Julio Garcia:

El 28 de juny de 1968 es van produir diverses revoltes en Stonewall (EE.UU) per a denunciar la criminalització a la qual estaven sotmeses les persones LGTB+. Des de llavors, les organitzacions socials, commemoren a tot el món l’Orgull LGTB+, reivindicant els drets, la dignitat i la igualtat per a lesbianes, gais, transsexuals, bisexuals i intersexuals. És per això que el proper diumenge 28 de juny es celebra el DIA INTERNACIONAL DE L’ORGULL LGTB+

La LGTBfòbia, lluny de desaparèixer, continua manifestant-se a les aules, les llars, els centres d’oci i de treball, i fins i tot, a les administracions i serveis públics. Aquestes actituds són més acusades en temps de crisi econòmica, on els drets de totes les persones, i especialment, les més estigmatitzades socialment, trontollen constantment. De nou, aquest 28 de juny, és necessari un suport explícit a les demandes i necessitats de la població LGTB+.

És per tot això necessari engegar mesures des de l’ajuntament per promoure el respecte i eradicar aquesta xacra social, en especial de caràcter educatiu. Així com recolzar actituds respectuoses en l’associacionisme de qualsevol àmbit i col·laborar activament, mitjançant polítiques públiques en la defensa de la diversitat familiar, lluitant contra qualsevol tipus de discriminació que puguen patir les famílies homoparentals.
El Grup Municipal de Compromís per Alcàntera demanem: realitzar una denúncia pública contra l’homofòbia, lesbofòbia, bifòbia i transfòbia, així com expressar un compromís concís d’engegada de mesures per a eradicar aquesta xacra social. I com a mostra pública i visible, CADA 28 DE JUNY PENJAR AL BALCÓ DE L’AJUNTAMENT LA BANDERA ARC IRIS DEL MOVIMENT LGTB+.”